9 Şubat 2010 Salı

Havacılık Müzesi Gezi Sırası Günlük Planı 3


PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
9. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.

SOSYAL DUYGUSAL ALAN
Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme
Kazanımlar
1.Olumlu / olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.
Amaç 10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme
Kazanımılar
1. Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler.
Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme Kazanımlar
7. Ürünlerini çeşitli yollarla sunar.
4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar.

DİL ALANI
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme Kazanımlar
6. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
8. Üstlendiği role uygun konuşur.
Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme
Kazanımlar
1. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.

BİLİŞSEL ALAN
Amaç 2. Olay ya da varlıldarın çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
3.Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkları söyler.
3. Varlıkların yerini söyler.
4. Varlıkların şeklini söyler.

ÖZBAKIM BECERİLERİ
Amaç 5. Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme
Kazanımlar
1. Tehlikeli olan durumları söyler.
4. Acil durumlarda başvurulabilecek telefon numaralarını söyler.
3. Herhangi bir tehlike anında yetişkinlerden yardım ister.

SERBEST ZAMAN ETKİNLİĞİ
Sınıfa gelen çocuklar tek tek selamlanır. Hoş geldin, nasılsın, bu gün nasıl hissediyorsun, neden gibi sorular sorulur
*Çocuklar istedikleri ilgi köşelerine geçerler.
*Öğretmen onları izler, zaman zaman çocuklara katılır.
*kahvaltı zamanı geldiğinde çocuklara köşelerden bir karıca gibi sürünerek tek sıra haline gelmeleri söylenilir. Sıra girdiklerinde ayağa kalkarlar. Şimdi karınca gibi minik adımlarla ellerimizi yıkamaya gideceğiz. Sonra da kahvaltı yapacağız denilir.
*kahvaltıya giderken ve kahvaltıdan gelirken karıncaya gibi küçük adımlar atmaya çalışılır. Kahvaltı dönüşünde serbest zaman etkinliği devam eder.
* Alan gezisi yapılacağından serbest zaman etkinliği kısa sürdürürlür.öğretmen çocuklara şimdi zamanımız doldu. Oyuncaklarımızı toplamaya başlayacağız der.

TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ (DA A:4 K:6,8 SDA A:10 K:1 ÖB A:5 K:1,3,4)
çocuklar masalara davet edilir.
* şimdi istediğiniz meslekten biri olduğunuzu hayal etmenizi istiyorum. Ve o kişi gibi konuşarak kim olduğunuzu anlatın bana denilir.
*çocuklar ve kim oldukları dinlenilir.
*bu gün hepimiz birer mucit olcağız, ben türk hava kurumunun bir yetkilisi olarak size yeni bir uçak tasarımı yapma görevi veriyorum. Bu görev doğrultusunda bu gün havacılık müzesine gideceğiz. Oradaki uçaklara füzelere, havacılık ile ilgili yapılanlara, geçmişten bu güne bakarak geleceğin uçaklarını tasarlayacağız. Denilir.
*Sizce orada ne olursa bu tehlikeli bir durum olur? Neler yapmamız gerek müzede? Eğer grubu göremezsek kime sormalıyız? Gibi sorular sorulur.
*şimdi sizler bu konuda gerekli eğitimi aldınız. Ve bu görevinizi simgeleyen birer arma vereceğim sizlere. Sizlere vereceğim armayı bütün gün yanınızda korumak da sizin göreviniz. Denilerek çocuklara arma verilir. Verilen bu armalarda çocukların isimleri, okul adı ve ulaşılacak telefon numarası bulunmaktadır.

ALAN GEZİSİ BA A2:K1,2 BA A3:1,2,3 SDA A3:K1 DA A4:K6 DA A6:K1)

*Çocuklarla havacılık müzesine gidilir.
*Çocuklara kağıt verilir ve bu kağıtta bulunan resimleri müze içerisinde bulmaları istenilir.
* görülen nesnelerin şekli, yeri rengi, sayısı hakkında çeşitli gözlemler yapılır.
* uçaklar birbirleri ile kıyaslanır. çeşitli nesneler sayılır.
*müzede görülenlerle ilgili dramalar yapılır.

TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ (BA A4:K1,3,4)

*Sevgili mucitler bu gün müzede neler gördünüz aklınıza neler geldi?
*onu nerede görmüştünüz bu nasıl bir nesneydi?
*şekli nasıldı? Buna benzer bir şey mi tasarladınız? Diye çocuklara sorular sorulur.
*şimdi aklınıza gelen hava taşıtını yapmaya nasıl başlayalım denilir. Eski insanlar neler yaparak hayallerini gerçekleştirmişlerdi?
*o zaman şimdi biz de hayallerimizi gerçekleştirmeye resim yaparak başlayalım mı ne dersiniz denilir.

SANAT ETKİNLİĞİ (SDA A11:K 4,7 PMA A2:K9)

*sevgili mucitleri şimdi hayal ettiğiniz hava taşıtını çizmeye ne dersiniz? Neler hayal ettiğinizi çok merak ediyorum denilir.
*Çocuklara kâğıtlar dağıtılır.
*istedikleri materyalle resim yapabilecekleri söylenir. Her çocuk istediği materyalle ( sulu boya, kara kalem, pastel boya kuru boya) ile resim hayallerindeki hava taşıtını yaparlar.
*çocuklar resimlerini tamamladıklarında şimdi mucit …. Geliyor diyerek öğretmen çocukları bir bir tahtaya kadırır ve resimlerini anlatmalarını ister.

AİLE KATILIMI
*havacılık müzesinden satın alınan çocukların yaşlarına uygun olan uçak maketlerini aileleri yapmaları istenir.

Hiç yorum yok: