9 Şubat 2010 Salı

Havacılık Müzesi Gezi Sonrası Günlük Plan 4

Psikomotor Alan
AMAÇ 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır

Sosyal-Duygusal Alan
AMAÇ11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
KAZANIMLAR
3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.
4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar.

Dil Alanı
AMAÇ 1. Sesleri ayırtedebilme
KAZANIMLAR
4. Verilen sese benzer sesler çıkarır.
AMAÇ 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
KAZANIMLAR
5. Söz almak için sırasını bekler.
6. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
AMAÇ 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.
KAZANIMLAR
5. Dinlediklerini resim,müzik,drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
AMAÇ 8. Görsel materyalleri okuyabilme
KAZANIMLAR
3. Görsel materyallere ilgili sorulara cevap verir

Bilişsel Alan
AMAÇ 3. Dikkatini toplayabilme
KAZANIMLAR
2.Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır..
AMAÇ13. Bir örüntüdeki ilişkiyi kavrayabilme
KAZANIMLAR
1.Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur.
4.En çok üç öğeden oluşan örüntüdeki kuralı söyler.

Özbakım becerileri
AMAÇ 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme
KAZANIMLAR
2. El yüz ve vücudun diğer kısmlarını uygun biçimde yıkar.
5. Ev ve okuldaki eşyaları temiz ve özenli kullanır.
7. İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar.

SERBEST ZAMAN (ÖB A1:K2,5,7 BA A3:K2)
Öğretmen çocuklar gelmeden önce sınıfta köşelere dün gezilen havacılık müzesi ile ilgili çocukların ilgisini çekmek amaçlı resimler asar.
Çocukları panonun önünde toplayarak çocuklarla resimler hakkında konuşur. Hangi resmi binanın neresinde görmüştük gibi sorular sorulur.
Daha sonrasında öğretmen çocukların hangi köşelerde oynamak istediklerini sorar ve çocukların istedikleri köşelerde serbest oyun oynamaları sağlanır.
Bu esnada öğretmen çocuklardan resimlerle ilgili yorumu olanları dinler, soruları cevaplar. Serbest zaman sona erdiğinde kahvaltıya geçmek üzere sınıf çocuklar tarafından toplanır.
Sıraya geçilerek eller yıkanır ve kahvaltıya geçilir.

TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ (DA A4:K5,6 DA A8:K3)
Çocuklara dün gezilen havacılık müzesinde çekilen resimlerden hazırlanmış slayt gösterisi sunulur.
Fotoğraflar yavaş yavaş merak duygusu uyandırılmaya çalışılarak ve sohbet edilerek incelenir.
Sizce bu üniformalı kişiler kim olabilir?
Bu maske ne işe yarıyor olabilir?
Bu balon resmine bakalım balon bir uçak mı? Motoru var mı?
Peki nasıl uçuyor olabilir?
Her uçağın pervanesi var mı?
Füzeler ne işe yarıyor olabilir?
Şu pilot koltuğuna bakın ne çok kemer var neden acaba?
Bu madalyalar kime verilmiş olabilir? Gibi sorular sorularak konu pekiştirilir

SANAT ETKİNLİĞİ PMA A2:K13,14 DA A1:K4 SDA A11:K3)

Çocuklarla taşıtlar hakkında sohbet edilir.
Hangi taşıtın nerede gittiği hakkında çocuklara sorular sorulur, cevapları alınır. Havada giden taşıtların neler olduğu çocuklara sorulur.
Çocuklara bugün bir hava taşıtı yapacakları söylenir.
Çocukların önüne pet şişeler, kapaklar ve kağıt malzemeleri konur ve çocuklara hangi taşıtı yapacağımız sorulur.
Çocukların yanıtları alınır.
Elimizdeki şişelerin hangi hava taşıtına benzediği sorulur.
Uçak yanıtı desteklenir.
Çocuklardan uçakların çıkardıkları sesleri hep birlikte çıkarmaları istenir. Çocuklardan önce şişelerini istedikleri gibi kaplamaları istenir.
Kanatlarını yapmak için kartonlar verilir. Kanatları yapıştırılır. Kapaktan da göz yapılır.
Çocuklar uçaklarını kalemlerle istedikleri gibi süslerler ve aksesuar yaparlar. Etkinlikleri biten çocuklar uçaklarını ellerine alarak sınıfta uçururlar ve uçak sesi taklidi yaparlar.

DRAMA ETKİNLİĞİ DA A4:K5,7 DA A5:K5)

Çocuklarla halka olunur ve yere oturulur.
Öğretmen apoletin ne olduğundan çocuklara bahseder dün ki müzeyi hatırlatarak pilot kıyafetlerinde de apoletler olduğunu hatırlatır.
Apoletin ne olduğunu açıklar.
Çocuklardan sanat etkinliğinde yaptıkları uçakları almaları istenir.
Şimdi sizlere değişik birkaç çeşit apolet dağıtacağım hepinizin kendi uçakları var. Hepinizin uçakları birbirinden farklı, belki bazılarınız helikopter pilotu, her biriniz uçarak farklı yerlere gideceksiniz. Sizden müziği başlattığımda güçlü birer pilot olarak uçaklarınızı uçurmanızı istiyorum ben aralarda müziği durdurduğumda uçakların sessizce beni dinlemesini istiyorum sonra tekrar uçmaya devam edecekler der ve müziği başlatır. Çocuklar omuzlarındaki pilot apoletleri ile uçağı istedikleri şekilde uçurmaya başlarlar.
Öğretmen arada müziği durdurdukça aralarından bir çocuğu seçer ve pilot olmak sana nasıl hissettiriyor? Senin uçağın nasıl bir uçak, bana tarif eder misin? Peki bu pilotun uçağı nereye gidiyor acaba? Gibi sorular sorularak öğretmen tarafından not alınır tüm çocuklara sorulana kadar oyun böylece devam eder

FEN MATEMATİK ETKİNLİĞİ (BA A3:K2,3)
Öğretmen “hava cisimleri kaldırabilir, itebilir” bunu denemek ister misiniz?” der.
• Deney için her çocuğa bir balon dağıtılır ve şişirmeleri söylenir.
• Balonların üzerine yapılan uçaklar bantla yapıştırılır.
• Daha sonra balonun ucu açılarak havanın dışarı çıkması sağlanır. Uçağın ileri doğru gittiği görülecektir.
• Balonun içindeki havanın uçağı ittiği söylenir

OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI (SDA A11:K4 BA A13:K1,4 PMA A2 K13,14)
Çocuklara boş A4 kağıtları dağıtılır ve müzede en etkilendikleri, en ilgilerini çeken şeyin resmini yapmaları istenerek serbest resim çalışması yapılır.
Sonucunda çıkan ürünler sınıf panosunda sergilenir
Çocuklardan örüntüyü kesip yapıştırarak tamamlamaları istenir.

Hiç yorum yok: