9 Şubat 2010 Salı

Havacılık Müzesi Gezi Sonrası Günlük Plan 5

PSİKOMOTOR ALAN
AMAÇ 2:El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR
10.Yönergeye uygun çizgiler çizer.
13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
14.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
15.Nesneleri değişik malzemelerle bağlar.

SOSYAL DUYGUSAL ALAN
AMAÇ 2: Duygularını fark edebilme
KAZANIMLAR
1.Duygularını söyler.

DİL ALANI
AMAÇ1: Sesleri ayırt edebilme
KAZANIMLAR
4.Verilen sese benzer sesler çıkarır.
AMAÇ 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme
KAZANIMLAR
1.Dinlerken konuşurken göz teması kurar.
2.Sohbete katılır.
5.Söz almak için sırasını bekler.
6.Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
8.Üstlendiği role uygun konuşur.

BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 3:Dikkatini toplayabilme
KAZANIMLAR
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu olayı fark eder.
2.Dikkatini nesne durum olay üzerinde yoğunlaştırır.

ÖZ BAKIM BECERİLERİ
AMAÇ 2:Giysilerini giyme ve çıkarabilme
KAZANIMLAR
2.Giysilerini yardımsız çıkarır.
3.Giysilerini yardımsız giyer.
6.Giysilerini asar.

SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ (ÖB A2:K2,3,6)
Okula geliş ve selamlaşmanın ardından öğrenciler istedikleri ilgi köşelerinde oynamak üzere dağılırlar.
Öğretmen köşelerde serbest oynayan öğrencilerin oyunlarına katılarak gözlemlerde bulunur.
Süre bitiminde öğrencilerden oynadıkları köşeleri toparlamaları istenir.
Gerekli hazırlıkların ardından kahvaltıya geçilir.

OKUMA YAZMA ETKİNLİĞİ (PMA A2:K10 BA A3:K1,2)
Çocuklar sandalyelerini ve boya kalemlerini alıp yerlerine geçerler.
Öğretmen önce ilk kâğıdı dağıtır ve sayıları birleştirip boyamalarını ister.
İlk kâğıt hakkında konuşulur ve diğer kâğıda geçilir.
O kâğıttaki sayıları birleştirmeleri ve boyamaları istenir hakkında konuşulur.

TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ (SDA A2:K1 DA A4:K1,2,5,6)
Çocuklar minderlere oturtulur. ‘SAR MAKARAYI’ tekerlemesi ile çocukların dikkati toparlanır.
Daha sonra öğretmenin getirmiş olduğu çeşitli uçurtma resimleri tek tek incelenir ve hepsi hakkında konuşulur.
Çocukların uçurtmayla ilgili hayalleri sorulur.
Nasıl bir uçurtma istedikleri sorulur.
Başka neyle ve nasıl uçulabilir diye sorulur. Burada çocukların hepsine söz hakkı verilmeli çocuklar kendilerini ifade etmelidirler.

SANAT ETKİNLİĞİ (PMA A2 K13,14,15)
Çocuklar sandalyelerini alır masalarına geçerler.
Daha sonra makas ve yapıştırıcı almaları söylenir.
Altıgen şeklinde çizilmiş kartonlar çocuklara dağıtılır ve kesmeleri istenir.
Daha sonra renkli elişi kâğıtları yapıştırırlar.
Öğretmen her çocuğa süs kâğıtları dağıtılır istedikleri gibi süslemeleri söylenir. En sonunda uçurtmalara ip takılır ve okul bahçesinde uçurulur

MÜZİK-DRAMA (DA A1:K4 A4:K8)
Çocuklar minderlere oturtulur. ‘uçurtmam’ parmak oyunu öğretilir. Önce öğretmen daha sonra çocuklar söyler daha sonra da hareketleri yapılır. Hep birlikte birkaç kez tekrar edilir. Daha sonra çocuklar uçurtma draması için ayağa kalkılır. Ve drama yapılır


HAZIRLAYANLAR

Selin Türkoğlu
Gökçe karabulut
Nilay Aysu Teren
Betül Özlem Ak
Fidan Doğan

Hiç yorum yok: