9 Şubat 2010 Salı

Havacılık Müzesi Gezi Öncesi Günlük Plan1


Psikomotor Alan
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme. Kazanımlar
4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.

Sosyal - Duygusal Alan
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1. Duygularını söyler.
2. Duygularının nedenlerini açıklar.
Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme
Kazanımlar
1. Olumlu / olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.
Amaç 13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme
Kazanımlar
3. Çevresini farklı biçimlerde düzenler.

Bilişsel Alan
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 18. Problem çözebilme
Kazanımlar
2. Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.
5. En uygun çözüm yoluna karar verir.

Dil Alan
Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
1. Sesin kaynağını söyler.
2. Sesin geldiği yönü belirler.
Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar
3. Konuşurken sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar.
4. Konuşurken sesinin hızını ayarlar.
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
2. Sohbete katılır.
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
5. Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.

Özbakım Beceriler
Amaç 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme.
Kazanımlar
5. Ev ve okuldaki eşyaları temiz ve düzenli kullanır.
7. İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar.


SERBEST ZAMAN (ÖB A1:K5,7 SDA A2:K1,2 SDA A3:K1)

Öğretmen selamlaştıktan sonra çocuklara kendi aralarında da selamlaşmaları gerektiği konusunda hatırlatma yapar.
Her sabah bunun yapılması gerekliliği konusunda karşılıklı konuşulur.
Daha sonra çocukları ilgi köşelerine yönlendirerek oyunlarını yakından gözlemler. Öğretmen sınıf panosuna değişik kuş resimleri yerleştirir ve çocukların resimleri incelemelerini sağlar.
Etkinlik bitiminde herkes kendi oynadığı köşeyi düzeltmekle görevlen¬di¬rilir. Köşeler amacına uygun hale getirilir.

SANAT (DA A1:K1,2 SDA A13:K3)

Öğretmen kuşlara ait çeşitli sesler çıkarır (gak, gak; cik, cik; gurk, gurk; gaaak gaaak; vuu, vuu).
Kuş gibi kanat çırpıyormuş gibi sınıfta dolaşır.
Sonra “Çıkardığım seslerin sahiplerini tanıyabildiniz mi?” der ve masaya kuşlara ait çeşitli resimler koyar.
Çıkardığı sesin, hangi kuşa ait olduğunu kendisi de rehberlik ederek çocukların bulmasını sağlar.
İsteyen çocuklar bu resimlerden kuşlar albümü oluşturur. İsteyen çocuklar da hamurdan kuş figürleri çalışır.
Etkinlik sona erdiğinde “Haydi şimdi biz de kuşlar gibi uçalım ve dairede yerimizi alalım” diyerek drama etkinliği için daire oluşturulur.

DRAMA (PMA A1:K4 DA A4:K2 DA A5:K3,5 BA A18:K2,5)

Drama etkinliği öncesinde çocuklara “Size az önce kuşlar gibi uçalım dedim. Sizce biz gerçekten kuşlar gibi uçabilir miyiz? Kuşlar gibi uçabilmemiz için neye ihtiyacımız var? Kanat dışında başka nelerle gökyüzüne çıkabiliriz?” gibi sorular yöneltilir ve hepsine sıra ile söz hakkı tanınır.
Farklı ritimlerden oluşan bir müzik parçası açılarak çocuklardan müziğin ritmine göre kuşlar gibi kanat çırparak hareket etmeleri istenir.
Etkinlik sona erdiğinde “Şimdi de hep birlikte gökyüzüne çıkabilen bir taşıtın şarkısını söyleyelim” diyerek çocuklardan şarkı söylemek üzere minderlerin üzerlerine geçmelerini ister.

MÜZİK (DA A2:K3,4)
Öğretmen çocuklara daha önceden öğrenmiş oldukları “Gökyüzü” adlı parçayı söyleyeceklerini söyler.
Öğretmen “ Bakalım gökyüzünde neler olacak?” der ve parçayı söylemeye başlar. Öğretmen parçayı söyledikten sonra çocuklarla birlikte birkaç kez parçayı tekrar eder.
Etkinlik sona erdiğinde öğretmen çocuklarla parçada geçen olay ile ilgili sorular yöneltir.

TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ (DA A4:K2 DA A5:K3)

Öğretmen U biçiminde sandalyeleri dizer ve çocukların yerlerine oturmalarını ister. “Şimdi kuşlar gibi kanatları olan uçakla ilgili bir şiir öğreneceğiz” diyerek “Türk Uçağı” adlı şiiri bölümler halinde söyler.
Şiir bölümler halinde çocuklara öğretilir ve birkaç kez tekrar edilir

Güvenimi arttırır,
Gökten gelen gür sesin
Sen göklerde değilsin
Kalbindesin herkesin

Kanatların yurduma,
Gölge salsın yaz dolaş
Mavi gökler senindir
Bulutları birkaç aç.

Düşmanların yüreği
Gür sesinden titresin
Sen göklerde değilsin,
Kalbindesin herkesin

Öğretmen çocuklara hava taşıtlarının isimlerini sorar. Çocuklardan cevap aldıktan sonra: “Hava taşıtlarının park ve hareket yeri neresidir?
Uçan nesneler ve hava taşıtları arasındaki benzerlik ve farklılıklar nelerdir?” gibi sorular yöneltilir.
Çocuklar dinlendikten sonra öğretmen çocuklara elinde “ Cik Cik Arkadaş Arıyor” adlı bir hikaye olduğunu söyler.
Öğretmen “ Bakalım cik cik arkadaş bulacak mı?” diyerek elindeki hikayeyi okumaya başlar.
Hikaye sona erdiğinde öğretmen çocuklara “ Cik cik kimlerle karşılaşmış? Onlarla neler konuşmuş? Cik cik kendisine bir arkadaş bulabilmiş mi? ” gibi sorular sorar. Öğretmen her çocuğa söz hakkı tanır. Çocuklar sözel olarak ödüllendirilir ve etkinlik sona erdirilir.
Öğretmen çocuklara “Şimdi oyun zamanı..” diyerek onları harekete geçirir.

OYUN ve HAREKET (DA A4:K2 DA A5:K3 BA A3:K2)

Oyun etkinliğine başlamadan önce öğretmen çocuklara “Uçağı kim kullanır?
Peki diğer taşıtları kullananların isimlerini biliyor muyuz? Şimdi hep beraber isimlerini sayalım” der ve çocuklardan daire olmalarını ister. Öğretmen çocukları 2’şerli olarak eşleştirir ve çocuklara meslek isimleri verir.
Çocuklardan kimle eş olduklarını ve hangi meslek sahibi olduklarını unutmamaları istenir.
Öğretmen çocuklara bir şarkı açar ve çocuklardan istedikleri şekilde dans etmelerini ve müziği durdurduğunda herkesin eşini bulmasını ister.
Çocuklar yanılmadan eşlerini bulmaya çalışırlar. Yanılan veya sona kalan çiftler dinlendirilmek üzere minderlere alınır. Etkinlik sona erdiğinde çocuklar sözel olarak ödüllendirilir. Çocuklara sırada güzel bir etkinlik olduğu söylenerek masalara geçmeleri istenir.

OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMASI
YÖNERGE 1: Uğur böceklerinin üzerlerinde hangi sayılar var? Üzerinde aynı sayı olan uğur böceklerini eşleştir ve boya.
YÖNERGE 2: Resimde gördüğün uçan hayvanların isimlerini söyle. Uçan hayvanları daire içine al.
YÖNERGE 3: Resimde hangi hayvanları görüyorsun? İsimlerini söyle. Kesik çizgileri birleştirerek hayvanları çiçeklere ulaştır.

Hiç yorum yok: