12 Ocak 2010 Salı

KOÇ MÜZESİ 4.GÜNLÜK PLAN KONU TAŞITLAR(MÜZE İÇİ ETKİNLİKLER)

Okul Adı: Tarih:
Yaş grubu:
Öğretmen adı:
AMAÇ VE KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.

SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 6. Başkalarının ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar
2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
7.Gerektiğinde lideri izler.
9.Etkinliklerinin süresine ilişkin yönergeye uyar.
10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

DİL ALANI

Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlerken / konuşurken göz teması kurar.
2.Sohbete katılır.
3.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
4. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
5. Söz almak için sırasını bekler.
6. Duygu düşünce ve hayallerini söyler.
8.Üstlendiği role uygun konuşur.
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
.2.Dinlediklerine ilişkin sorular sorar.
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir
Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme
Kazanımlar
1.Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
2.Yeni sözcüklerin anlamlarını sorar.
3. Verilen sözcüğün anlamını açıklar.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 2. Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1.Olay yada varlıkların özellilerini söyler.
2. Olay yada varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu olayı fark eder.
Amaç 12.Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
2. Yönergeye uygun olarak mekanda konum alır.
Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden –sonuç ilişkisi kurabilme.
Kazanımlar
1.Bir olayın olası nedenlerini söyler
2.Bir olayın olası sonuçlarını söyler
Amaç 17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme
Kazanımlar
1. Olayları oluş sırasına göre söyler.
2. Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanır.
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Amaç 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme
Kazanımlar
2. El, yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar.
Amaç 5. Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme
Kazanımlar
2. Tehlikeli olan durumlardan uzak durur.
3. Herhangi bir tehlike anında yetişkinlerden yardım ister.

ETKİNLİKLER
ÖĞRENME SÜRECİ




PMA A1:4
SDA A3:3
SDA A6:2,7,10
SDA A9:2
DA A4:4,5
DA A5:2,3
BA A1:3
BA A4:9
BA A16:1
ÖB A1:2
ÖB A5:2,3


Gelen çocuklarla selamlaşılır. Çocuklar tamamlanınca yoklama yapılır.
Öğretmen müzeye giderken yanında götürmesi gerekenleri çocukların yanında hazırlar. İhtiyaç duyduklarında çocukların öğretmenden isteyerek ihtiyaçlarını karşılayabileceklerini açıklar.(kağıt mendil,ıslak mendil, ilkyardım çantası,poşet,ailelerin telefon numaraları,fotoğraf makinesi,kuru boya kalemleri vb.) çocuklarında müzede suluklarına ve kağıt mendil ihtiyacı olacağı açıklanır ,yanlarına almasına rehberlik edilir
Okuldan çıkmadan önce öğretmen sırayla otobüse bineceklerini, otobüste ayakta durmanın tehlikeli olduğu hatırlatılır. İhtiyaçları olduğunda parmak kaldırarak öğretmenden yardım beklemeleri istenir.
Çocuklar tuvalet ihtiyaçlarının karşılanmasıyla ,2şerli bir sıra yapılmasına rehberlik edilerek otobüslere binilir.
Otobüste öğretmen güvenli bir yolculuk için çocuklara rehberlik eder.
Yolculuk sırasında yapılacak geziyle ilgili sohbet edilir. Çocuklarda söz alarak sırayla sohbete eşlik ederler.

• Otobüsten indikten sonra sayım yapılır.
• Öğretmen hazırlamış oldukları flemayı çocuklara gösterir ve bu flemayı takip etmeleri gerektiğini açıklar.
• Müze öncesinde yapılan (müzede nasıl yürünür,nasıl davranılır?...) gibi etkinlikler çocuklara hatırlatılarak bir değerlendirme yapılır.
• Daha sonra da öğretmen müzenin adını söyler ve müzede neler görecekleri hakkında çocuklara ipuçları verir.
• Son tekrardan sonra çocuklar ikili sıralar halinde flemayı takip ederler.
• Müzeden içeri girdikten sonra çocuklara “içeriye girince ne hissettiniz,burası nasıl kokuyor,bu koku size tanıdık geliyor mu, gibi sorular sorularak çocukların düşünmeleri sağlanır.


Öğretmenin daha önceden çocuklar için hazırlamış olduğu müze krokisi hep birlikte incelenir. Öğretmen gezilecek kısımları gezi defterindeki kroki üzerinde gösterir ve müzenin arabalar, trenler, vapurlar ve uçaklar kısımlarının gezileceği hakkında kısa bir şekilde bilgi verir.



OYUN VE HAREKET


SDA A6: K 2, 3, 10
BA A 3: K 1
A 12: K 2



Krokide ki plana göre önce arabalar kısmı gezilecektir.Öğretmen çocuklara gördükleri arabaların,dışarıda gördükleri arabalardan farkını sorar,karşılaştırma yapmalarını ister,hangi arabaların yeni ,hangilerinin eski olduğunu tahmin etmelerini ister.Öğretmen otomobillerin hayatımızdaki yerinden bahsederek,cok kısa sürede arabalar yardımıyla ulaşımımızı sağlayabildiğimiz üzerinde durur.Türkiye’de üretilmiş olan arabaların tarihi geçmişini koç müzesinde bizzat gören çocuklar,arabalar kısmını gezdikten sonra bir etkinlik yapar.Bu etkinlikte öğretmen çocukları 3 gruba ayırır ve gruplar birbirleriyle yarışırlar.Öğretmen her bir gruba ,önceden hazırlamış olduğu müzenin içindeki arabaların puzzle’larını verir. Çocuklardan puzzle’ı tamamlamaları ve puzzle’daki hangi arabaysa müzede o arabayı bulmaları ve onun önüne geçerek bayraklarını sallamaları istenir.








MÜZİK

DA A4: K1,2,3,4,5
A 6: K1,2,3


Arabalar kısmından sonra krokiye göre gemiler,sandallar olan kısma geçilir.Burada çocuklara deniz araçlarından bahsedilir.Deniz ulaşımının yararları hakkında ,çok büyük gemilerin özel yükleri taşıdığı hakkında konuşulur.Çocuklara sizce deniz ulaşımı neden çok önemli? Gemiler olmasaydı sizce başka nasıl deniz ulaşım taşıtları olabilirdi? Gibi sorular sorulur.Çocuklarla deniz taşıtları hakkında sohbet edildikten sonra hafta içi öğrenilmiş olan tayfalar şarkısı çocuklarla beraber söylenir.Koç müzesinde açık alan olduğu için şarkıyı çocuklar söyleyebilirler.Şarkıyı çocuklar beden dilleriyle dramatize ederek söylerler. TAYFALAR

Kalkın tayfalar yüksek dalgalar Gemimiz limanda başımız dumanda
Gemi yalpalar kaptan çabalar Çekeriz ipleri istemeyiz kumanda
La li cum pa ra lel li hah hah ha La li cum pa ra lel li hah hah ha
La li cum pa ra lel li hah hah ha La li cum pa ra lel li hah hah ha

İşte geldik biz, hazır olun siz
Şarkı söyleriz, dans ederiz hepimiz
La li cum pa ra lel li hah hah ha
La li cum pa ra lel li hah hah ha

Şarkı söylendikten sonra çocuklarla çapa,liman gibi kavramlar hakkında konuşulur,Müzede olan çok büyük çapa’nın önüne giderek orda tüm çocuklar toplanırlar.Krokiye göre şimdi trenler kısmı gezilecektir.Çocuklarla beraber trenler kısmına gidilir.




DRAMA

DA A 4: K 6, 8

BA A 2: K 1, 2
A 17: K 1, 2
Trenler kısmına gelindiğinde öğretmen çocukları çok fazla dağınık olmamak koşuluyla karışık bir şekilde dağıtır.Ve öğretmen “ben bir küçük trenim çuf çuf eder gezerim Ali vagonum” şarkısını söyleyerek tüm çocukların isimlerini söyleyerek trenin vagonlarını oluşturur.Çocuklarla tren olan öğretmen gezi alanını önce tren şeklinde çocuklarla beraber gezer.Sonrasında trenlerle ilgili sohbet edilir,trenlerin geçmişinden bahsedilir,önce buhar trenlerin olduğuna sonraları elektrikli trenlerin icat olduğuna ve şuan çok hızlı trenlerin olduğundan bahsedilir.Müzede trenlerin içine girmek serbest olduğundan çocuklarla bir trenin içine girilir ve orda drama yapılır.Öğretmen sesini alçaltarak “çocuklar size çok önemli bir şey söyleyeceğim,biliyor musunuz bu bindiğimiz tren bir zaman treni,eğer biz çok sessiz olup güzel bir şekilde oyunumuzu oynarsak bizi istediğimiz zamana götürecek,o yüzden dikkatli bir şekilde beni izleyin ve parmak kaldırarak söz hakkı isteyin ,aksi halde tren bozulur ve çalışmaz” der. Öğretmen treni kullanmak üzere ön tarafa geçer ve çocuklara nereye gitmek istersiniz diye sorar,çocuklardan gelen cevaplar üzerine öğretmen değişik yerlere yolculuğa çıkarır değişik zamanlara yolculuk yaparlar,önce geçmişte 100 yıl öncesine giderler.Öğretmen çocuklara “ çocuklar sessizce camlardan dışarı bakın,neler görüyorsunuz dışarıda?sizce hangi taşıtlar var 100 yıl öncesinde,dikkatle bakın neler görüyorsunuz ?şeklinde yönlendirmeler yapar.Sizce bu taşıtlar günümüzdeki taşıtlardan hangi bakımlardan farklı şeklinde sorular sorar.Sonrasında öğretmen “ çocuklar şimdi de sizinle geleceğe yolculuk yapalım ,bakalım gelecekte bizi neler bekliyor”. Diyerek çocukları 100 yıl sonrasına götürür tren.Öğretmen burada değişik sesler çıkararak çocukların ilgisini çeker.Çocuklar camlardan dışarı bakarak neler gördüklerini öğretmene anlatırlar.Hangi araçları gördükleri ve bunların günümüzdekilerden farkları hakkında çocuklarla sohbet edilir.Örneğin bu tren 100 yıl sonrasında uçabilir diyebilir öğretmen çünkü trenler gün geçtikçe daha fazla hızlanıyor,çocukların da yorumları alınır.En son olarak öğretmen treni günümüze tekrar getirir ve çocuklara hangi zamanda olmaktan daha çok keyif aldıklarını?Zamanda yolculuk yaparken kendilerini nasıl hissettikleri?Eğer siz bir araç olsaydınız hangi araç olmak isterdiniz şeklinde sorularla öğretmen drama etkinliğini bitirir.





SDA A 6 : K 7

Krokiye göre gidilmesi gereken en son yer uçaklar kısmıdır.Bu kısım müzenin diğer binasında olduğu için çocuklar tuvalet ihtiyaçlarını giderirler ve karşı tarafa geçilir.Uçaklar kısmında çocuklarla gezilir ve öğretmenin daha önceden fotoğrafını çektiği ve gezi defterine koyduğu uçağı çocukların bulması istenir.Gezinin son etkinliği de böylelikle tamamlanmış olur.Çocuklar toplanarak ve sayım yapıldıktan sonra otobüse binilir. Gezi tamamlanır.




DEĞERLENDİRME

Hiç yorum yok: