12 Ocak 2010 Salı

KOÇ MÜZESİ 3.GÜNLÜK PLAN KONU TAŞITLAR(MÜZE ÖNCESİ ETKİNLİKLER)

GÜNLÜK PLAN



Okul adı: Tarih:
Yaş grubu: 60–72 ay
Öğretmen adı:

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli bir hareketleri yapabilme
Kazanımlar
7.El becerileri gerektiren bazı araçları kullanır.
8.Nesneleri yeni şekiller oluşturacak şekilde bir araya getirir.
9.Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
14.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
Amaç 5.Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
5.Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider. Sosyal Duygusal Alan
Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme.
Kazanımlar
1.Kendiliğinden bir işe başlar.
2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 6. Başkalarının ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar
2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4.Aldığı sorumluluğu yerine getirme.
Amaç 11.Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme.
Kazanımlar
3.Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.
7.Ürünlerini çeşitli yollarla sunar.
10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
11.Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.
Bilişsel Alan
Amaç 2. Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1.Olay yada varlıkların özellilerini söyler.
2. Olay yada varlıkların özelliklerini karşılaştırı.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne durum olay üzerinde yoğunlaştırır.
3. Dikkat edilmesi gererken nesneyi durumu olayı söyler.
4. Nesneyi durumu olayı ayrıntılarıyla açıklar.

Dil Alanı
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlerken / konuşurken göz teması kurar.
2.Sohbete katılır.
3.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
4. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
5. Söz almak için sırasını bekler.
6. Duygu düşünce ve hayallerini söyler.
Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme
1.Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
4. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ

SERBET ZAMAN
.Öğretmen sınıfa gelir. O gün için hazırladığı programa uygun olarak sınıfı hazırlar.
.Sınıfa gelen çocuklarla tek tek selamlaşır. İstedikleri köşeye geçmesi için yönlendirir.
.Öğretmen bu süre içinde onları gözler.
.Serbest etkinlik sonunda çocuklar sınıfı toplar ve temizlik ihtiyaçları giderildikten sonra yemeğe geçerler.

TÜRKÇE
DA A:4 K 2,3,4,5 A:5 K 5
A:6 K 1,4
.Öğretmen çocuklara “Ulaşım araçları ve trafik kurallarına uyma” adlı kukla oyununu kuklalarla canlandırır.Kukla oyunu bittikten sonra ulaşım araçları hakkında çocuklarla sohbet edilir.Çevrelerinde hangi ulaşım araçlarını gördükleri ve hangi ulaşım araçlarına binip seyahat ettikleriyle ilgili yaşantıları dinlenir.Trafik kurallarının önemi hakkında konuşulur.



SANAT ETKİNLİĞİ
PMA A:2 K 7,8,9,13,14
SDA A:4 K 1,2 A:6 K 2,3,4
A:11 K 3,7


Çocuklara proje çalışması yapılacağı söylenir. Öğretmen etkinliği 3 ayrı masa olarak düzenler. Birinci masada hava taşıtları, ikinci masada kara taşıtları buna ek olarak trafik lambası ve çeşitli çocuk figürleri bulunur.
3. masada ise deniz taşıtları fotoğrafları yer alır. Çocuklar hangi masada çalışmak istediğini seçer ve boyayıp kestiği resmi masalarda bulunan çeşitli artık materyallerle istediği gibi süsler. Proje çalışması olduğu için çocukların birbirleriyle işbirliği içinde olmalarına dikkat edilmelidir. Masa etkinliğinden sonra yere büyük paket kâğıdı yayılır. Çocuklara yaptıkları resimleri kestikleri fotoğrafları nasıl yerleştirebilecekleri sorulur. Ardından çocuklar diledikleri gibi yaptıkları etkilikleri kâğıda yerleştirirler. Öğretmen çocuklara kara taşıtlarının nerede olduğunu deniz taşıtlarının nerede olduğunu sorar ve çocuklara kara yolu deniz yolu ve hava yolu yapabileceklerini söyler ve akrilik boya verir. Çocuklar boya ile istedikleri şekilde, yerde bulunan büyük paket kâğıdının boyar. Ardından yaptıkları taşıtları yapıştırmaları sağlanır ve öğretmen sorar proje çalışmamızda başka nelerin olmasını isterdiniz? (ağaç, ev vs. ) çocukların yaratıcılıklarına göre istediklerini ekleyerek proje çalışması son halini alır.






OYUN VE HAREKET
PMA A:1 K5 A5:K5
SDA A:4 K 1,2 A:6 K 1,2
Çocuklara daha önceden boyatılmış ve hazırlatılmış olan taşıt resimleri bir ipin arkasına dizilir ve çocuklar 2 gruba ayrılırlar,öğretmen her gruba bir isim verdikten sonra “Çocuklar şimdi sizinle taşıt toplama oyunu oynayacağız.Her grup kendi taşıtlarını toplayacak ve çocuklar tek ayak üzerinde zıplayarak taşıtların önüne geleceksiniz ve her çocuk bir gidişte sadece bir tane taşıt alabilir” . diye öğretmen yönergeyi verir.Çocuklar yerdeki taşıtlar bitene kadar grup halinde yarışırlar ve en çok hangi grup ulaşım aracı toplamışsa o grup galip olur.

OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
DA A:4 K 1,2,3,4,5,6
BA A:2 K1,2 K1,2,3,4
Çocuklara çalışma sayfası dağıtılır. Öncelikle incelemeleri istenir. Çocuklarla göz teması kurulur ve sohbet havası yaratılır Daha sonra öğretmen yarın müzeye gideceklerini hatırlatır. Müzede nasıl davranmalıyız? Sorusunu öncelikle çocuklara yöneltir ve fikir toplar ardından çocuklara çalışma sayfasındaki müzede yapılmaması gereken davranışların kutularına çarpı (x) koyarak göstermelerini ister. Davranışların özellikleri sorulur Doğru davranışlar üzerinde konuşulur ve çocuklara verilen gülen yüz stickerlarının doğru davranış kutularına yapıştırmaları istenir. Müzede yapılmaması gerekenlerle doğru olan davranışların özellikleri karşılaştırılır.


DEĞERLENDİRME

Hiç yorum yok: