12 Ocak 2010 Salı

KOÇ MÜZESİ 2.GÜNLÜK PLAN KONU TAŞITLAR(MÜZE ÖNCESİ ETKİNLİKLER)

Adı: Tarih:
Yaş grubu:
Öğretmen adı:
AMAÇ VE KAZANIMLAR

PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketlerini yapar.

SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 6. Başkalarının ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar
1.Kendiliğinden iletişimini başlatır.
2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
5.Kendisinin ve başkasının haklarına saygı gösterir.
7.Gerektiğinde lideri izler.
9.Etkinliklerinin süresine ilişkin yönergeye uyar.
10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
Amaç 11.Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme.
Kazanımlar
1.Estetik bedensel hareketlerle yürür ve dans eder.

DİL ALANI
Amaç 2.Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar
1.Nefesini doğru kullanır.
2.Kelimeleri doğru telaffuz eder.
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlerken / konuşurken göz teması kurar.
2.Sohbete katılır.
3.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
4. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
5. Söz almak için sırasını bekler.
6. Duygu düşünce ve hayallerini söyler.
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
2.Dinlediklerine ilişkin sorular sorar.
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir
Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme
Kazanımlar
1.Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
2.Yeni sözcüklerin anlamlarını sorar.
3. Verilen sözcüğün anlamını açıklar.
Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme
Kazanımlar
1. Görsel materyalleri inceler.
2. Görsel materyalleri ilgili sorular sorar.
3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir
6.Görsel materyali özenle kullanır.

BİLİŞSEL ALAN

Amaç 2. Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1.Olay yada varlıkların özellilerini söyler.
2. Olay yada varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne durum olay üzerinde yoğunlaştırır.
3. Dikkat edilmesi gererken nesneyi durumu olayı söyler.
4. Nesneyi durumu olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden –sonuç ilişkisi kurabilme.
Kazanımlar
1.Bir olayın olası nedenlerini söyler
2.Bir olayın olası sonuçlarını söyler
Amaç 17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme
Kazanımlar
1. Olayları oluş sırasına göre söyler.


ETKİNLİKLER
ÖĞRENME SÜRECİ

SERBEST ZAMAN

DA A 6 : K 3
A 8 : K 1, 3, 6




. Öğretmen sınıfa gelir. O gün için hazırladığı programa uygun olarak sınıfı hazırlar.
.Sınıfa gelen çocuklarla tek tek selamlaşır. İstedikleri köşeye geçmesi için yönlendirir.
.Öğretmen bu süre içinde onları gözler.
.Çocuklar köşelerinde oynadıktan sonra deniz taşıtları hakkında bilgi verilir. Vapur, denizaltı, sandal vb… çeşitli deniz taşıtlarının resmi gösterilerek önce çocuklara bu taşıtlar hakkında ne bildikleri sorulur .
.Alınan cevaplar sonrası bu taşıtlar hakkında bilgi verilir ve taşıt resimlerinin sınıfta incelenmesine fırsatı verilir. .Daha sonra ise gösterilen resimler çocuklarla beraber özellikleri sayılarak kavram haritasındaki yerine yerleştirilir.



TÜRKÇE

DA A2: K 1, 2
A4: K 1, 2, 3, 4, 5



.Çocuklar denizdeki bir gemi gibi yalpalanarak kitap köşesine geçerler.
.Öğretmen çocuklarla birlikte hikaye öncesi Taşıtlar adlı parmak oyununu oynar.

PARMAK OYUNU
Bakıyorum
(Eller alnın üzerinde bakma hareketi yapılır.)
Görüyorum
(Gözlerde ellerle görme hareketi yapılır)
Seninle oynuyorum
(Arkadaşını işaret eder.)
İstiyorsan gel beraber tren yapalım
(Sıra olurlar)
Lay lay lay lay lay lay lay lay
(Eller öne açılır.)
Çuf... Çuf... Çuf... Çuf...
(Eller göğüs üzerine vurma hareketi yapılır.)
Bakıyorum
(Baş ve işaret parmaklar birleştirilerek gözlerin üzerine konur.)
Görüyorum
(Görme hareketine devam edilir.)
Seninle oynuyorum
(Eller içe dışa döndürülür.)
İstiyorsan gel beraber araba yapalım
Lay lay lay lay lay lay lay lay
Düt düt düt düt düt düt düt düt...
(İşaret parmağı burun ucuna konulur.)
(Bu nakarat çeşitli taşıtlar denenerek yapılabilir.)


.Parmak oyunu da söylendikten sonra “ Okul Servisi” isimli hikaye kitabı çocuklara okunur ve okunan hikaye sonrası öğretmen çocuklarla birlikte hikayede geçen olaylar hakkında çocuklara sorular sorar.


DRAMA

SDA A 6: K 2, 7, 10

BA A 17: K 1

DA A 4: K 6
.Çocuklara “ Ben küçük bir trenim / çuf çuf diye gezerim / arkadaş arıyorum / Ali vagonum” tekerlemesi söyletilerek bütün sınıf bir tren oluşturur ve öğretmen der bundan sonra sınıfa şimdi biz düz yolda ilerleyen bir treniz ve ilerlerken “Çarşamba- Perşembe” diye bağırıyoruz der ve normal bir hızda sınıfın içinde gezerler. Daha sonra öğretmen şimdi de yokuş bir yolu çıkacağız ve o yüzden git gide yavaşlayan bir hız da “ of aman çok yoruldum” şeklinde diyerek sınıf içinde gezintiye devam edilir ve bu kez karşımıza tepeden aşağı ineceğimiz bir yol çıkar ve “ aman ne rahat” diye hızlı bir şekilde tekrar ederek sınıf içinde hızlı hareketlerle trenin vagonları bozulmadan ilerlenir. Etkinlik sonrasında öğretmen çocuklara keyif alıp almadıklarını sorar . Başta, sonra ve en sonda nasıl ilerlediğimizi sorar ve neler hissettiklerini öğrenir. Çocuklar masalarına geçtikten sonra oyun hamurlarıyla istedikleri bir taşıtı yapmalarını ister.
.Uygulanan bu drama Alev Önder’in Eğitici Drama kitabından alıntıdır.

MÜZİK


P.M.A A1:K1

S.D.A A6: K3,4,7,10
A11:K1

D.A A4: K1,2,3,4,5,6
A5: K2,3
A6: K1,2,3



.Çocuklar ‘’bir sağa atalım bir sola atalım lokomotif yapalım çuf çuf çuf ‘’diyerek müzik köşesine gelirler.
. Öğretmen‘’Tayfalar’’ adlı parçayı (Alıntıdır)önce flütle çalarak ve söyleyerek çocukların melodiyi anlamasına yardımcı olur, daha sonra ise her kıtayı tek tek onlarla birlikte söyleyerek parçanın tümünün öğrenmesini sağlar.
.Şarkıyı söylerken çocukların bedenini kullanarak şarkıyı canlandırması da sağlanılır.
TAYFALAR

Kalkın tayfalar yüksek dalgalar Gemimiz limanda başımız dumanda
Gemi yalpalar kaptan çabalar Çekeriz ipleri istemeyiz kumanda
La li cum pa ra lel li hah hah ha La li cum pa ra lel li hah hah ha
La li cum pa ra lel li hah hah ha La li cum pa ra lel li hah hah ha

İşte geldik biz, hazır olun siz
Şarkı söyleriz, dans ederiz hepimiz
La li cum pa ra lel li hah hah ha
La li cum pa ra lel li hah hah ha

.Şarkının ardından çocuklarla parçada geçen ‘’ dalga, kaptan,gemi,liman’’ kavramları üzerinde konuşulur,sohbet edilir.Çocukların duygu ve düşünceleri alınır.




FEN VE MATEMATİK

S.D.A A6:K1,2,3,4,5,7,9,10

D.A A4:K1,2,3,4,5,6
A8:K1,2,3

B.A A2:K1,2
A3:K1,2,3,4
A16:K1,2
.Çocuklar şarkıyı söyleyerek ve kaptan selamı vererek etkinlik masalarına geçerler.
.Öğretmen ‘’çocuklar sizce şarkıda geçen gemi nasıl yüzer? cevaplamak isteyen var mı diyerek sohbet etmeye başlar.
.Çocukların düşünceleri alındıktan sonra öğretmen sınıfa bir adet içi su dolu bir kap ve aynı boyda 2 adet top getirir.Toplardan birinin içi hava dolu diğeri ise katı cisimlerden yapılmıştır.Katı cisimden yapılan top daha yoğun olduğu için suda batar.İçi hava dolu olan top ise suyun yüzeyinde kalır.Aynı örnek balonlarla da yapılır.İlk olarak içi hava dolu olan balon suya bırakılır ve suyun üzerinde yüzdüğü gözlenir.İçine su konulan balon ise suda batmaya başlar.
.Öğretmen yaptığı deney sonrası gemilerin içinde hava tankları bulunduğu için batmadığını çocuklara açıklar ve tekrar deneyde neler yaptıklarını çocuklarla birlikte tekrar ederek konu pekiştirilir.




AİLE KATILIMI
. Öğretmen üzerinde kamyon resmi bulunan çalışma sayfalarını çocuklara evde aileleriyle birlikte yapmaları için gönderir.
.Resmin altında;
Kamyon ne taşıyor?çiz ve anlat.
Şöförü kim?Adını söyle.
Nereye gidiyor olabilir? Yönergeleri bulunmaktadır.Aileler bu yönergelere uygun olarak çocuklarıyla birlikte çalışmayı tamamlamaktadırlar.

Okul

Hiç yorum yok: