PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
9. Değişlik malzemeler kullanarak resim yapar.
10. Yönergeye uygun çizgiler çizer.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.
4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapma
DİL ALANI
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1. Dinlerken / konuşurken göz teması kurar.
2. Sohbete katılır.
3. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
5. Söz almak için sırasını bekler.
6. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme
Kazanımlar
1. Görsel materyalleri inceler.
2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
4. Görsel materyalleri açıklar.
5. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
6. Görsel materyalleri özenle kullanır.
BİLŞSEL ALAN
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler.
4. Nesneyi / durumu / olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Yöntem ve Teknikler
Slayt gösterisi
Soru cevap
Materyaller
Slayt, resim malzemeleri
Sözcükler ve Kavramlar
muşuşu, eski zamanlarda yaşamış hayvan, hayal, gerçek
Öğrenme Süreci
Çocuklara İstanbul Arkeoloji Müzesi'nde yer alan mitolojik hayvanların fotoğrafları gösterilir.
Fotoğraflar yavaş yavaş merak duygusu uyandırılmaya çalışılarak ve sohbet edilerek incelenir.
Sizce bu hayvan nedir? Hangi hayvana benziyor? Sizce nerede yaşamış, neler yemiş? Dostu olan çocuklar var mıdır?
Böyle bir hayvanı gören var mı? Gördüğümüz hayvanlardan fakı nedir?
Sonraki aşamada her çocuğun önüne değişik resim malzemeleri konur ve çocuktan kendi hayali hayvanını çizmesi istenir.
Her çocuk çizimindeki hayvanını, onun nerede yaşadığının, neler yediğini,
özelliğinin ne olduğunu anlatır ve ürünler sınıfta sergilenir.
Etkinlikle İlgili İpuçları
Çocuklar gördüklerine şaşırdı mı?
Etkinliğin Değerlendirilmesi
Hayali hayvanlar çizebildiler mi?
Aile Katılımı
Çocukla birlikte değişik hayvan fotoğrafları, (mümkünse ülkemizde uzak yerlerde yaşayan ve daha önce çocuğun fotoğrafını
görmediği bir hayvan olsun) incelenir.
Önerilen Diğer Etkinlikler
Uzak yerlerde yaşayan bir hayvanı (karınca yiyen, lama, kiwi kuşu) tanıyalım.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder