ETKİNLİĞİN TÜRÜ: Anadili Etkinliği
Amaç ve Kazanımlar
DİL ALANI
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1. Dinlerken/konuşurken göz teması kurar.
2. Sohbete katılır.
3. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
5. Söz almak için sırasını bekler.
6. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
Öğrenme Süreci:
Öğretmen çocuklara öyküyü okur:
“Aslı akşam annesiyle oturmuş ona bir şeyler anlatıyordu.
“Anneciğim! Arkadaşlarım aileleriyle birlikte Arkeoloji Müzesine gitmişler. Ben de gitmek istiyorum,
acaba birlikte gidebilir miyiz?” diye sormuş. Annesi de “Neden olmasın? Bu hafta sonu gitmeye ne dersin?”
diye sorunca Aslı çok sevinerek “Yaşasın! “ diye bağırarak annesine sarıldı.
Aslı hafta sonunu heyecanla bekliyordu ve o gün sonunda gelmişti.
Annesiyle birlikte hazırlanıp arkeoloji müzesine gittiler. Aslı müzede gördüğü heykelleri dikkatlice inceledi.
Her gördüğü heykel onu etkiliyordu. Hepsiyle ayrı ayrı fotoğraf çekildi. Artık eve gitme vakti gelmişti. Aslı ile annesi müzeden ayrılıp eve gittiler.
Akşam olunca Aslı çok yorulmuştu ve erkenden uyumak istedi. Uykuya daldıktan sonra bir rüya gördü.
Rüyasında müzede incelediği heykelleri görmeye başladı. Aslı bir köşede gizlenmiş heykelleri izliyordu.
Heykeller canlanmaya ve kendi aralarında konuşmaya başladılar…”
Sizce rüyasında hangi heykelleri gördü?
Heykeller rüyasında neler yapıyordu?
Heykeller aralarında neler konuşuyorlardı?
Acaba heykeller Aslı’yı gördü mü?
Aslı gidip onlarla konuştu mu?
Aslı ve heykeller birlikte bir şeyler yaptılar mı?.....gibi sorular çocuklara
yöneltilip hikayeyi tamamlamaları çocuklardan istenir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder