16 Temmuz 2009 Perşembe

ETKİNLİK: Kolye Küpe Bilezik

ETKİNLİK TÜRÜ: El-İşi
ETKİNLİK: Kolye Küpe Bilezik

PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Küçük nesneleri toplar.
4. Nesneleri takar.
5. Nesneleri çıkarır.
6. Nesneleri ipe vb. dizer.
8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
15. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar.

SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.
4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar.
5. Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur.
7. Ürünlerini çeşitli yollarla sunar.

BİLŞSEL ALAN
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Yöntem ve Teknikler

Materyaller
Doğadan toplanan her çeşit doğal malzeme

Sözcükler ve Kavramlar
takı, kolye, küpe, bilezik

Öğrenme Süreci

İlk aşamada çocuklarla bir parka, otlu açık bir alana gezi düzenlenir. Bu gezinin amacı kolye, küpe bilezik yapmak için doğal malzemeler toplamak.

Çocuklara bu açıklama yapıldıktan sonra serbest bir şekilde bunları toplamaları sağlanır.
Sınıfa uygun bir şekilde sokulan ve çocuklara birlikte gruplanan malzemeler (yapraklar taşlar vs.) kullanılarak takı yapılacağı bilgisi verilir.
Her çocuk takı yapacağı malzemeyi kendisi seçer. Yapım aşamasında ip kullanılır. Taşlar öğretmenin yardımı ile ipe bağlanabilir,
yapraklar öğretmenin kullanacağı bir iğne ile ipe geçirilebilinir. Deniz kabuklularında delik yok ise yine aynı yöntem olabilir.
Her çocuk bir takı yapar, zorlandığı noktada destek alır.
Renkli kolyeler çıkartmak amacı ile istenirse malzemeler bir önceki bir etkinlikte boyalar ile renklendirilir.
Son aşamada her çocuk yaptığı takıyı üzerine takarak sergiler.

Etkinlikle İlgili İpuçları
Takının ne olduğu sınıfta biliniyor mu?

Etkinliğin Değerlendirilmesi
Çocuklar özgün tasarımlar yapabildi mi?

Aile Katılımı
Evde aile fertlerinin kullandığı takıların incelenmesi, çocuğun yaptığı takıdan farklılık ve benzerliklerinin konuşulması.

Hiç yorum yok: