21 Ocak 2010 Perşembe

SAV OTOMOTİV MÜZESİ(MÜZE İÇİ 4.GÜN)

MÜZE İÇİ GÜNLÜK PLAN 4
SERBEST ZAMAN
Öğretmen çocukları sınıfta karşılar. Bugün için müzeye gidecekleri hatırlatılır. Daha önceki gün yapılan “Müzede Nasıl Davranılır” draması tekrar canlandırılır. Eski bir araba gibi hareket ederek servislere geçmeleri söylenir.

AMAÇ VE KAZANIMLAR
DiL ALANI
 Amaç 4.Kendini sözel olarak ifade edebilme Kazanımlar
6.Duygu,düşünce ve hayallerini söyler. 7.Duygu,düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar
4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI
“Müzede nasıl davranılır” draması doğaçlama olarak canlandırılır. Öncelikle müzede ikişerli grup halinde arka arkaya gezileceği, bir ihtiyaçları olduğunda öğretmenlerine haber vermeleri gerektiği bildirilir. Sonra sınıfın çeşitli bölümlerine yerleştirilen araba resimleriyle müze ortamı oluşturulur. Çocuklarla birlikte müzedeymiş gibi anlatılan kurallar çerçevesinde gezme draması yapılır. Gezerken sırayı bozmayıp, koşuşturmamaları, sessizce gezmeleri gerektiği uygulanarak anlatılır.
OYUN
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Bilişsel Alan
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar
2: Dikkatine nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI
Çocuklara bir araba resmi gösterilir. Bu resimdeki arabaya dikkatle bakmaları ve müze içinde bu arabayı bulmaları istenir.
DRAMA
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Dil Alanı
Amaç 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme.
Kazanımlar
 8: Üstlendiği role uygun konuşur.
Psikomotor Alan
Amaç 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar
4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6.Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar
2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır. 3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur. 4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir.

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI
Mihrace arabasının önüne çocuklarla birlikte geçilir. Mihrace kavramının anlamı açıklanır. Bu arabanın ne amaçla kullanıldığı söylenir. Daha sonra çocuklardan anlatılanlar doğrultusunda drama yapmaları istenir. Mesela; birkaç kız çocuk seçilip mihrace olmaları istenir.diğer çocuklardan da bir şoför seçilir. Gerisi çocukların hayal gücüne bırakılır. Dramaya katılmayan öğrencilerle de başka dramalar üretilir.

OYUN
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Bilişsel Alan
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar
2: Dikkatine nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
3:Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı söyler.
Amaç 5: Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.
Kazanımlar
2: Varlıkları renklerine göre eşleştirir.
3: Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.
7: Varlıkları kullanım amaçlarına göre eşleştirir.

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI
Bir yeni model araba resmi seçilir. Daha sonra müzede kurmalı bir arabanın önüne çocuklarla birlikte geçilir. Yeni model araba resminin çocuklar tarafından iyice incelemesi istenir. Bütün çocuklar resmi inceledikten sonra önünde durdukları arabaya bakmaları istenir. Resimde gördükleri araba ile yanlarında duran araba arasındaki farkları bulmaları istenir. Çocukların cevapları sırayla dinlenir ve öğretmen tarafından eski arabaların önemli özellikleri vurgulanır. Mesela; önceden kurma ile çalışırken şimdiki arabaların benzin ile çalışması gibi.


AİLE KATILIMI

Okula gidiş ve gelişlerde yolda gördükleri arabaları inceleyip, nasıl arabalar olduğu hakkında konuşulur.
KAYNAK
Drama: Hazırlayan: Betül ÇOLAK, Tuğba KULABER
Oyun : Hazırlayan: Tuğba KULABER
Drama: Hazırlayan: Betül ÇOLAK
Oyun: Hazırlayan: Tuğba KULABER Resim:SAV Müzesi Arabaları

Hiç yorum yok: