21 Ocak 2010 Perşembe

SAV OTOMOTİV MÜZESİ (MÜZE ÖNCESİ 3.GÜN)

MÜZE ÖNCESİ 3. GÜN
SERBEST ZAMAN ETKİNLİĞİ

Çocuklar karşılanarak, onlarla selamlaşılır.
Üstelerini çıkartıp astıktan, ayakkabılarını değiştirdikten sonra sınıfa geçerler.
İstedikleri ilgi köşelerine gönderilerek oynamaları sağlanır.

SANAT ETKİNLİĞİ
AMAÇ VE KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2.El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar
12.Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar. 13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser. 14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI

Çocuklara kartonlara çizilmiş kalp kalıpları dağıtılır.
Kartonlardaki kalp resimlerini kesip ikiye katlamaları istenir.
Bu şekliyle neye benzediği sorulup cevap aldıktan sonra, her çocuğa dörder tane düğme dağıtılıp iki tarafa da ikişer tane düğme yapıştırmaları istenir.
Dörder tane dikdörtgen şekilleri dağılıp, arabaya pencere yapmaları istenir.

FEN VE MATEMATİK ETKİNLİĞİ
AMAÇ VE KAZANIMLAR
 SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
 Amaç 11.Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme Kazanımlar
3.Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI

Çocuklarla birlikte bir araba maketi hazırlanır.
Katlı bölümler yana katlanarak ataçlar takılır.
Bir kutunun yan tarafına elin sığabileceği büyüklükte bir delik açılır.
Kutu ters çevrilir, üzerine araba maketi yerleştirilir. Mıknatıs bir çocuğa verilerek elini kutudaki delikten içeri geçirmesi istenir.
Mıknatısı maketin altında tutmaya dikkat ederek ileri geri hareket ettirilir.
Araba hareket ediyor mu tartışılır.

OYUN VE HAREKET ETKİNLİĞİ
AMAÇ VE KAZANIMLAR
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 13.Bir örüntüdeki ilişkiyi kavrayabilme Kazanımlar
2.Bir örüntüde eksik bırakılan ögeyi söyler. 3.Bir örüntüde eksik bırakılan ögeyi  tamamlar.

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI

“Büyük yolculuk Oyunu” adlı oyun oynanır.
Oyun için bir zar, kent kartları ve piyon gerekir. Oyunun amacı, oyuncuların tüm kentleri dolaşmasıdır.İlk kimin oyuncağına karar verilip,
Önce ilk oyuncu sonra ikinci oyuncu piyonu istediği bir kente yerleştirir ve o ketin kartlarından birini alır. Ardından ilk oyuncu zar atar, zarda gelen taşıtın yolunu izleyerek bulunduğu kentten bir başka kente gider ve gittiği kenttin kartlarından birini alır. Sıra diğer oyuncuya geçer, oyuncular her zaman bir kentten diğerine gitmeyi başaramayabilir. Çünkü güneş kentten mavi kentte yalnızca kara taşıtlarıyla yolculuk yapılabilir. Yani oyuncuların bir kentten diğerine gidebilmesi için zarda sadece kara taşıtının gelmesi gerekmekte.
Tüm kent kartlarından birer tane toplayan ilk oyuncu oyunu kazanır.
OKUMA - YAZMA ETKİNLİĞİ
AMAÇ VE KAZANIMLAR
BİLİŞSEL ALAN
 Amaç 5.Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme Kazanımlar 1.Varlıkları bire bir eşleştirir.
Amaç 14.Parça-bütün ilişkisini  kavrayabilme Kazanımlar 1.Bir bütünün parçalarını söyler.

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI

Çocuklara labirent şeklindeki çalışma sayfası dağıtılır ve resimdeki çocuğu arabaya ulaştırmaları istenir.
Yarım olarak verilen taşıt resimlerinin eşlerini bulup birleştirmeleri istenir.

DRAMA ETKİNLİĞİ
AMAÇ VE KAZANIMLAR
DiL ALANI
 Amaç 4.Kendini sözel olarak ifade edebilme Kazanımlar
6.Duygu,düşünce ve hayallerini söyler. 7.Duygu,düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI

“Müzede nasıl davranılır” draması doğaçlama olarak canlandırılır. Öncelikle müzede ikişerli grup halinde arka arkaya gezileceği, bir ihtiyaçları olduğunda öğretmenlerine haber vermeleri gerektiği bildirilir. Sonra sınıfın çeşitli bölümlerine yerleştirilen araba resimleriyle müze ortamı oluşturulur. Çocuklarla birlikte müzedeymiş gibi anlatılan kurallar çerçevesinde gezme draması yapılır. Gezerken sırayı bozmayıp, koşuşturmamaları, sessizce gezmeleri gerektiği uygulanarak anlatılır.
KAYNAK
Sanat Etkinliği: Resim-Hazılayan: Tuğba KULABER
Fen ve Matematik: Meraklı Minik 2009Kasım
Oyun ve Matematik: Meraklı Minik 2009Kasım
Okuma- Yazma: Resim: Okul Öncesi Forum Hazırlayan:Tuğba KULABER
Drama: Hazırlayan: Betül ÇOLAK, Tuğba KULABER

Hiç yorum yok: