Etkinliğin Türü: Drama
Amaç ve Kazanımlar:
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanımlar
4. Duygularını müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder.
Dil Alanı
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
Öğrenme Süreci:
Çocuklarla halka olunur ve yere oturulur. Öğretmen 'Çocuklar şimdi sizlere kısa bir öykü
anlatacağım' der.
'Bir bekçi varmış. Bu bekçi nerenin bekçisiymiş biliyor musunuz? Bir heykel bahçesinin bekçisiymiş.
Bu bekçinin heykelleri çok yaramazmış. Bekçi bir müzik parçası çaldığı zaman dayanamaz ve dans etmeye başlarlarmış.
Müzik durduğu zaman da eski pozisyonlarını hatırlayamaz ve yeni bir şekilde heykel olurlarmış.
Şimdi siz bu bahçedeki yaramaz heykellersiniz. Ben de bekçiyim. Dinleyin bakalım,
ne zaman müzik çalacağım ne zaman duracağım'
Çocuklara müzik parçası çalınır. Müzik durdurulur ve heykellerin arasında dolaşılır. Şu heykelimin elleri
ne kadar güzelmiş ya da kim yaptı acaba bu heykelimi gibi destekleyici sözler söylenir.
Bu çalışma birkaç kez yapıldıktan sonra dünyanın en komik heykelleri ya da en korkunç heykelleri olmalarını ister.
Ben bunu müziği açmaya başlamadan önce 'Bekçi bir sonraki gelişinde bir de ne görmüş, bahçesindeki heykeller
dünyanın en komik heykelleri olmuş' gibi cesaretlendirici cümleler kullanılır
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder