21 Ocak 2010 Perşembe

SAV OTOMATİV MÜZESİ (MÜZE ÖNCESİ 1.GÜN)

MÜZE ÖNCESİ
1.GÜN

SERBEST ZAMAN ETKİNLİĞİ
Çocuklar karşılanarak, onlarla selamlaşılır.
Üstelerini çıkartıp astıktan, ayakkabılarını değiştirdikten sonra sınıfa geçerler.İstedikleri ilgi köşelerine gönderilerek oynamaları sağlanır.
TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ
AMAÇ VE KAZANIMLAR
DiL ALANI
Amaç 4.Kendini sözel olarak ifade edebilme Kazanımlar 1.Dinlerken / konuşurken göz teması kurar. 2.Sohbete katılır.
Amaç 5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme Kazanımlar
3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI
Tekerlek icat edilmemiş olsaydı, ulaşımın nasıl olacağı hakkında sohbet edilir.
“ Kayyu’nun Arabası “ adlı hikaye slaytlar eşliğinde okunur.
Çocuklara hikaye hakkında sorular sorulur.
Etkinlik bittikten sonra sanat etkinliğine geçilir.



SANAT ETKİNLİĞİ
AMAÇ VE KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2.El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar
7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır. 8.Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser. 14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 10.Geometrik şekilleri tanıyabilme Kazanımlar
2.Daire,üçgen,kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 4.Kendi kendini güdüleyebilme Kazanımlar 1.Kendiliğinden bir işe başlar. 2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI

Ellerimizle şap şap şap ayaklarımızla rap rap rap bir şöyle bir böyle oturalım masaya” yönergsi ile çocukların masaya oturmaları sağlanır.
Çocuklardan etrafında gördükleri tekerleğe benzeyen nesneleri göstermeleri istenir.
Kavanoz kapağı gösterilerek bunun tekerleğe benzeyip benzemediği sorulur.
Hadi bu tekerleklerle bir araba yapalım denilerek, çocuklara beyaz kartonlara çizilmiş olan araba kalıpları dağıtılır.
Bu kalıpları istedikler gibi boyayıp, sonra da kesmeleri istenir.
Çocuklara grafon kağıdı dağıtılarak yelpaze şeklinde katlamaları ve arabanın arka bölümüne yapıştırmaları istenir.
Son olarak kavanoz kapakları tekerlek bölümüne yapıştırılarak etkinlik sonlandırılır.
OYUN VE HAREKET
AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 3.Dikkatini toplayabilme Kazanımlar
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
3.Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler.

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI
Kara taşıtlarının resimleri çocuklara gösterilir.
Daha sonra resimler ters çevrilerek karıştırılır.
Kartlar kare oluşturucak şekilde dizilir. Her çocuk sırası geldikçe iki resim açıp bakar. Birbirinin eş resimlerini bulan o resimlerin sahibi olur. Eğer eş resimler değilse tekrar aynı yerlerine kapalı olarak koyar. Oyun sırayla devam eder, en çok resmi toplayan oyunu kazanmış olur. OKUMA-YAZMA ETKİNLİĞİ
AMAÇ VE KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2.El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar
10.Yönergeye uygun çizgiler çizer.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 4.Kendi kendini güdüleyebilme Kazanımlar 1.Kendiliğinden bir işe başlar. 2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI
Çocuklara kara taşıtı ile ilgili çalışma sayfası dağıtılır.
Çizgileri birleştirip resmi tamamlamaları istenir. FEN VE MATEMATİK
AMAÇ VE KAZANIMLAR
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 3.Dikkatini toplayabilme Kazanımlar
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
3.Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler.
Amaç 10.Geometrik şekilleri tanıyabilme Kazanımlar
2.Daire,üçgen,kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI
Öğretmenin önceden mukavvadan hazırlamış olduğu değişik şekillerdeki tekerlekler (daire,üçgen,kare,beşgen..) çocuklara gösterilir.
Çocuklara, bunlardan hangisini tekerlek olarak kullanırsak arabanın daha kolay ilerleyebileceği sorulur.
Bütün tekerleklere uzun çubuklar geçirilerek tek tek denemeleri istenir.
Yuvarlak şekildeki tekerleğin daha hızlı ve kolay gidebileceğini deneme, yanılma yoluyla görmeleri sağlanır
KAYNAKLAR
Türkçe etkinliği: resimler: Caillou’nun özel arkadaşı çizgi filmi Yazan: Aygün BAYINDIR
Sanat Etkinliği: Resim: Esra ÖZAN, Tuğba KULABER
Oyun ve Hareket: Resim: Okul Öncesi Forum
Okuma-Yazma Etkinliği: Resim-Hazırlayan: Tuğba KULABER
Fen ve Matematik: Resim: Betül ÇOLAK Hazırlayan: Esra ÖZAN-Aygün BAYINDIR

HİKAYENİN SONUNDAKİ ETKİNLİK BÖLÜMÜ


Bize tekerleğin ve arabanın oluşumunu anlat ve gelecekteki arabanı tasarlayıp aşağıdaki boş alana resmini çiz.


OYUNLAR
SOR-BUL
Bir oyuncu seçilir ve dışarı çıkarılır. Sınıf hangi kara taşıtını seçeceğini kararlaştırır. Oyuncu içeri çağrılır ve her çocuğa soru sorarak hangi taşıtı seçtiklerini bulur.(Kaç yolcu alır? Şoförüne para ödenir mi? Ne renk olur? Nerede kullanılır? Kaç tekerleği var? gibi…)
2.Öğrenciler ayakta dururlar. Seçilen biri bir taşıt ismi söyler. O taşıtla ilgili doğru bir özellik söyleyen, soru soranın elini tutar ve yeni bir taşıt ismi söyler. Bu şekilde bütün çocuklar el ele tutuşarak zincir olurlar. Taşıt çeşitleri kullanıldıkları yere göre sınıflandırılırsa oyun daha zor hale gelebilir. Örneğin “Kara taşıtlarından seçelim” gibi…
3. DUR
Bir çocuk ebe olur ve elindeki topu halka olup oturan çocuklardan birine vererek bir yandakine geçirmesini söyler. Top elden ele dolaşırken ebe “dur” der. Top hangi çocukta ise ayağa kalkar. Kendi seçeceği bir taşıtı dramatize eder, grup bilmeye çalışır. Daha sonra ebe olarak devam eder ve elindeki topu gruptan birine vererek oyunu yeniden başlatır.




Hiç yorum yok: