ETKİNLİK: Burası Neresi
DİL ALANI
Amaç 3. Türkçeyi doğru kullanabilme
Kazanımlar
1. Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır.
2. Konuşmalarında temel dil bilgisi kurallarına uygun konuşur.
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1. Dinlerken / konuşurken göz teması kurar.
2. Sohbete katılır.
3. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
5. Söz almak için sırasını bekler.
Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme
Kazanımlar
1. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
2. Yeni sözcüklerin anlamlarını sorar.
3. Verilen sözcüğün anlamını açıklar.
4. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.
Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme
Kazanımlar
1. Görsel materyalleri inceler.
2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
4. Görsel materyalleri açıklar.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler.
4. Nesneyi / durumu / olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Yöntem ve Teknikler
Slayt gösterisi
Materyaller
İstanbul Arkeoloji Müzesi'ne ait fotoğraflar
Sözcükler ve Kavramlar
Müze, geçmiş zaman, şimdiki zaman, sessiz, yavaş, kural
Öğrenme Süreci
1 Merak duygularını uyandırmaya çalışarak çocuklara birlikte bir yerin çekilmiş fotoğrafları seyredeceklerini ve bu fotoğraftaki yer hakkında birlikte sohbet edileceği bilgisi verilir.
2 Günlük plandaki serbest zaman etkinliği öncesi mümkünse öğretmen müzeye ait birkaç broşürü çocukların masaları üzerine koyar ve çocukların bunları inceleyip incelemediğini gözlemler.
3 İstanbul arkeoloji Müzesine ait fotoğraflar( giyim, barınma ve beslenme ile ilgili nesne fotoğrafları) gösterilir. Fotoğraflar yavaş bir hızda ve sohbet edilerek incelenir. Çocuklar sizce bu nedir? Neye benziyor? Günümüzde bunun yerine biz ne kullanıyoruz veya giyiyoruz? Gibi sorular yöneltilir.
4 Eğer fotoğraflar bakma aşamasında buranın bir müze olduğunu bilen bir çocuk olmaz ise öğretmen buranın bir müze olduğunu açıklar. Etrafımızda yer alan diğer mekanlar göre farklarının ne olabileceği üzerinde konuşulur. Müzede nasıl davranılması gerektiği ile ilgili bilgi verilir.
5 Hiç müzeye giden var mı? Neler gördün? Ne hissettin? İçinde ne olan müzeye gitmek istersin? Gibi sorularla çocukların duygu ve deneyimlerini paylaşmaları istenir.
Etkinlikle İlgili İpuçları
Daha önce müze deneyimi olan çocuk var mı? Yok ise sanal bir müze ortamı ile drama yapıla bilinir.
Etkinliğin Değerlendirilmesi
Çocuklar sanal müze drama etkinliğinde açıklanan kuralları hatırlayabildi mi?
Müzede yer alan nesneler hakkında soru sorabildiler mi?
Aile Katılımı
Evde ilenin geçmiş yaşantısı ile ilgili olan eşyalardan ile müzesi yapmak
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder