20 Haziran 2009 Cumartesi

MÜZEYE GEZİ NASIL PLANLANIR?

Müze gezisinin belli bir amacı ve eğitsel hedefleri/kazanımları olmalıdır. Müze gezisi, bu amaç ve hedeflere ulaşmak için çocukların yaş gruplarına ve öğrenme ihtiyaçlarına göre düzenlenmelidir.

• Müzelerde yapılan geziler, amaca uygun bölüm ve nesnelerle sınırlandırılmalıdır.

• Müze gezileri çocuk merkezli olmalıdır. Müzelerde yaş grubuna göre, rehberli tur, drama, sanat çalışmaları gibi yüz yüze iletişim yöntemlerini kullanmalı, müzedeki deneyim, çocukların deneyimleriyle ve kendi tanıdıkları dünya ile ilişkilendirilmelidir.

• Çocuklar etkileşimle yeni alınan bilgiler ve dünya hakkındaki düşüncelerini yeniden yapılandırırlar. Müzelerdeki eğitim etkinlikleri, olabildiği kadar çok duyunun kullanılması ve çocukların deneyim oluşturmalarına dayandırılmalıdır.

• Müzelerde çocukların öğretim sürecine aktif katılımda bulunması sağlanarak, yaşayarak öğrenme fırsatı verilmelidir. Müzede çeşitli duyuların kullanıldığı etkinlikler yapılarak farklı zekâ tiplerine ve ilgilere hitap edilmelidir.

• Müzede karşılıklı iletişim içinde çalışılabilmesi ve çocukların aktif olarak deneyimleriyle ilişki kurabilmesi için müzede çalışılan bir grup sayısı 15 civarında olmalı, 20’yi geçmemelidir.

• Müze yaşantısı ile okul öğretim programı arasında devamlılık ve bütünlük oluşmasına katkıda bulunulmak ve böylece öğrenmeyi gerçekleştirmek için müze gezileri okuldaki öğretim programı ile bütünleştirilmelidir.

• Okulların müzelere yaptığı geziler gezi öncesi çalışma, müze gezisi, gezi sonrası çalışmadan oluşmalıdır. Gezi öncesi çalışma, okulda gerçekleştirilebilen çocukların müze etkinliğine hazırlanma sürecidir.

• Müze gezisi belirlenen hedeflere uygun yöntem ve etkinliklerle gerçekleştirilmelidir.

• Gezi sonrası ise, müzede çalışılan konularla ilişkili tartışma, resim, drama, yazı vb. yaratıcı sanatsal çalışmalarla müze gezisi desteklenmelidir. Bu aşama gezi sonrası müzede, okulda veya her iki ortamda da devam ettirilebilir.

Hiç yorum yok: